XV Międzynarodowe Targi Dystrybucji, Przepływu Materiałów i Przepływu Informacji LogiMAT 2017 pobiły wszystkie rekordy, zarówno pod względem ilości osób odwiedzających oraz wystawców ale również pod względem przestrzeni targów. Wynik ten oraz szeroki wachlarz eksponatów od krajowych i międzynarodowych dostawców pokazuje wprost, że LogiMAT to targi nr 1 dla logistyki i zarządzania.

Tegoroczna edycja LogiMAT została zamknięta z najlepszymi wynikami w piętnastoletniej historii targów. Ogromna przestrzeń targowa w centrum wystawowym w Stuttgarcie zapełniła się ponad pięćdziesięcioma tysiącami specjalistów z dziedziny logistyki. „Po fantastycznym wyniku zeszłego roku, w którym odnotowaliśmy 25-procentowy przyrost liczby odwiedzin, nie oczekiwaliśmy aż dwucyfrowego wzrostu” – powiedział Peter Kazander, dyrektor zarządzający EUROEXPO Messe- und Kongress- GmbH, Monachium.

Na wydarzeniu pojawiło się 1 384 wystawców (+8,1% w porównaniu z poprzednim rokiem), z czego prawie jedna czwarta (+24,6%) pochodziła z zagranicy. Ponadto targi zajęły 102 100 metrów kwadratowych (+7,0%) powierzchni wystawienniczej, po raz pierwszy przekraczając rekordową liczbę 100 000. W zasadzie każdy centymetr kwadratowy w centrum wystawienniczym w Stuttgarcie został wypełniony. Dyrektor Wystawy Kazander podkreślił w szczególności wysoki popyt ze strony wystawców międzynarodowych: „Ze względu na wiele trudności międzynarodowych i niepewności w handlu i biznesie, których obecnie doświadczamy, obecność wystawców z 36 krajów – o cztery więcej niż w 2016 r. – nie była czymś, co przyjmowaliśmy za pewnik”.

Już jesienią ubiegłego roku osiem hal w centrum wystawowym LogiMAT 2017 zostało w pełni zarezerwowanych. W przyszłym roku nowa hala nr 10 w centrum wystawienniczym w Stuttgarcie zapewni LogiMAT ok. 15 000 dodatkowych metrów kwadratowych powierzchni. „Biorąc pod uwagę wysoki popyt, będziemy w stanie tego dokonać bez odbiegania od celu, jakim jest utrzymanie atrakcyjności LogiMAT jako kompaktowego, wydajnego forum B2B”, potwierdził dyrektor wystawy.

Targi LogiMAT 2017

FOT. LOGIMAT

Kazander był szczególnie zadowolony z kolejnego znaczącego wzrostu liczby odwiedzin. W ciągu trzech dni pokaz odwiedziło 50187 turystów (+ 15,4%). LogiMAT został wykorzystany w pełni jako platforma informacyjna, okazja do porównania dostawców oraz miejsce nawiązywania nowych kontaktów biznesowych.

Badanie przeprowadzone przez niezależnych badaczy rynku Wissler i Partner z Bazylei wykazało, że jeden na trzech gości (32,8%) przejechał więcej niż 300 kilometrów aby móc uczestniczyć w targach. Około 20 procent odwiedzających pochodziło spoza Niemiec. 52 procent widowni to zarządcy z małych i średnich firm, około 42,6 procent aktywnie szukało inwestycji. Jeden na czterech odwiedzających targi (24,1%) zdecydował się na złożenie zamówienia podczas trwania wystawy lub później. W ogólnym rankingu 75,8 procent odwiedzających targi oceniło je wysoko lub bardzo wysoko. Ponadto, 54,1 procent odwiedzających opisało LogiMAT jako „najważniejsze targi logistyczne”.

Wzrostem zainteresowania cieszyła się także platforma TradeWorld, która odbyła się w ramach LogiMAT po raz czwarty. Skupia się ona na całym łańcuchu procesów w handlu, gromadząc wiedzę na temat wszystkich mechanizmów związanych z handlem cyfrowym teraz i w przyszłości.

Na przestrzeni wystawienniczej wokół platformy TradeWorld, a także na kilku stoiskach w halach wystawowych, w sumie 173 wystawców (+ 29,1% niż w zeszłym roku) przedstawiło swoje produkty i usługi dla zintegrowanych procesów w handlu cyfrowym. W tym samym roku 12,5 procent wystawców w centrum wystawienniczym zaprezentowało innowacyjne koncepcje i konkretne rozwiązania dla całego łańcucha procesów w handlu. „Dla branży handlu elektronicznego, a także dla handlu detalicznego coraz ważniejsze jest optymalizowanie procesów, zwłaszcza logistyki” mówił dr Petra Seebauer, dyrektor ds. TradeWorld 2017 i dyrektor zarządzający EUROEXPO Messe- und Kongress-GmbH. „Intralogistyka i handel otwierają synergię dla obu stron. W związku z tym integracja TradeWorld z LogiMAT i dalszy rozwój platformy jest spójną i logiczną konsekwencją”.

Dyrektor targów Kazander jako trwałe czynniki wpływające na sukces LogiMAT wskazuje koncepcję targowo-wystawową z programem wspierającym standardy kongresowe, idealną strukturę centrum wystawowego w Stuttgarcie oraz połączenie sieci i targów B2B, a także pozycjonowanie LogiMAT jako platformy dla pionierskich wydarzeń.

Następne targi LogiMAT mają odbyć się już niebawem tj., między 20 a 22 czerwca w miejscowości Nanjing w Chinach.

Targi LogiMAT 2018 odbędą się w Stuttgarcie, od 13 do 15 marca 2018 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here