GreenWay Polska i Mazda Motor Poland podejmują współpracę w zakresie sprzedaży, instalacji i zarządzania ładowarkami aut elektrycznych. Urządzenia GreenWay będą dostarczane klientom Mazdy decydującym się na zakup modeli elektrycznych, pojawią się także w placówkach sieci dealerskiej i w warszawskiej centrali Mazdy. Obsługą i zarządzaniem wszystkich ładowarek zajmie się GreenWay w ramach oferty dla biznesu, GreenWay Opero.
W ramach podpisanej w lutym między GreenWay Polska i Mazda Motor Poland umowy o współpracy, przy salonach Mazdy w Polsce pojawią się w ciągu najbliższych 2 lat punkty ładowania zarządzane przez GreenWay. Oprócz dostarczenia ładowarek i ich instalacji, GreenWay zajmie się także niezbędnymi dla takich urządzeń uzgodnieniami z Urzędem Dozoru Technicznego.
– Współpraca z dealerami samochodowymi jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszej oferty dla biznesu – mówi Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska. – Dealerzy potrzebują stacji ładowania jeśli oferują modele elektryczne, jednak instalacja, obsługa techniczna i zarządzanie ładowarkami może być dla nich utrudnieniem. Nie jest to podstawowa ich działalność, wiąże się także z angażowaniem dodatkowych zasobów ludzkich oraz inwestowaniem w niezbędne narzędzia. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom zapewniając obsługę tych procesów i wspierając naszych klientów w pełnieniu obowiązków operatorów stacji ładowania.
W ramach wewnętrznych uzgodnień, Mazda postanowiła dostosować autoryzowane salony dealerskie do sprzedaży pojazdów elektrycznych wyposażając je w stacje ładowania. Mają one służyć ładowaniu samochodów demonstracyjnych, tych znajdujących się w serwisie oraz należących do klientów, także zewnętrznych (część stacji będzie ogólnodostępna).
W ramach usługi GreenWay Opero, firma GreenWay będzie zarządzać tymi stacjami oraz w pełni obsługiwać użytkowników końcowych na rzecz Mazdy. Współpraca między firmami obejmie także zakup przez Mazdę ładowarek domowych, przeznaczonych dla właścicieli nowo zakupionych samochodów elektrycznych japońskiego producenta. Urządzenia te będą przekazywane klientom wraz z zakupem Mazdy MX-30 z limitowanej serii First Edition. W razie potrzeby, w ramach dodatkowo płatnej usługi zamówionej przez klientów, GreenWay – po sprawdzeniu technicznych możliwości instalacji – zainstaluje urządzenia w ich domach.
– Cieszymy się, że nasze pierwsze kroki przy wprowadzaniu elektrycznej Mazdy MX-30 będziemy stawiać z partnerem, który ma w Polsce największe doświadczenie w zakresie instalacji i obsługi stacji ładowania – mówi Rafał Badowski, Dyrektor Aftersales and Customer Experience w Mazda Motor Poland. – Nasza sieć dealerska zmienia się zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji, a elektromobilność wymaga też zmiany przyzwyczajeń i dotychczasowych zachowań klienta. Posiadanie domowego wallboxa jest, według nas, warunkiem koniecznym do osiągnięcia pełnej satysfakcji z korzystania z samochodu elektrycznego na co dzień.
Kolejnym obszarem wspólnych działań jest także możliwość oferowania kierowcom elektrycznych modeli Mazd przedpłaconych kart umożliwiających ładowanie pojazdów w całej sieci GreenWay.