Prace nad budową strategicznego skrzyżowania autostrad D1 i D4 w pobliżu Bratysławy postępują pomyślnie. Przekierowanie ruchu na nowo wybudowany pas umożliwi przebudowę i poszerzenie prawego pasa autostrady D1. Projekt D1D4 jest pierwszym projektem polskiej firmy Budimex na Słowacji i po zakończeniu znacznie poprawi efektywność ruchu drogowego wokół stolicy kraju oraz w całym regionie.

Wykonawca inwestycji, Budimex SA, z powodzeniem zakończył poszerzanie lewego pasa autostrady D1 na Triblavinie, kilka kilometrów przed Bratysławą, pomimo trudnych warunków, utrzymując pełny przepływ ruchu. Kolejną fazą projektu jest przebudowa prawego pasa D1. Konieczne jest zatem przekierowanie ruchu na nowo poszerzony pas. Przekierowanie ruchu i trwające prace będą wymagały krótkoterminowych ograniczeń ruchu.

– Codziennie tą kluczową autostradą na Słowacji przejeżdża 120 000 samochodów. Po zakończeniu, prawy pas autostrady D1 będzie miał cztery pasy, co zwiększy komfort jazdy, bezpieczeństwo i przepustowość ruchu. We współpracy z zamawiającym, policją drogową, a także naszymi partnerami i podwykonawcami, jesteśmy gotowi odpowiedzialnie i z pełnym zaangażowaniem podjąć się tego etapu – wyjaśnia Wojciech Włodzimirski, Dyrektor Kontraktu w Budimeksie.

Po zakończeniu połączenie D1 i D4 zmniejszy nacisk na autostradę przebiegającą przez stolicę. Ważnym elementem realizacji projektu będzie budowa tras objazdowych, które przekierują ruch z autostrady D1, tworząc tym samym przestrzeń do budowy niezbędnych mostów i połączeń autostrad w kierunkach Jarovce – Trnava i Trnava – Stupava.

W związku z koniecznością dostosowania poziomu autostrady D1 do przebiegu autostrady D4, częścią projektu jest także podniesienie poziomu autostrady D1 – w okresie dużego natężenia ruchu. Taki projekt jest unikalny na Słowacji.

– Budimex, jako firma z ponad pięćdziesięcioletnią tradycją, ma bogate doświadczenie w realizacji tysięcy inwestycji infrastrukturalnych, budowlanych i przemysłowych. Głównym wyzwaniem tego projektu jest to, że budowa musi odbywać się podczas ruchu, więc prace budowlane są tym mocno dotknięte. Jednak ten projekt, będący naszym pierwszym na Słowacji, jest również doskonałą okazją do transferu naszego know-how i najlepszych praktyk za granicę – dodaje Cezary Łysenko, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny ds. Infrastruktury, Inżynierii Wodnej i Budownictwa Ogólnego w Budimex SA.

Budimex buduje średnio co czwarty kilometry autostrad w Polsce. Ostatnio znacznie przyspieszył swoją ekspansję na rynki zagraniczne. Firma od dłuższego czasu z powodzeniem działa w Niemczech, a ostatnio weszła na rynek czeski, gdzie już odniosła sukcesy w kilku przetargach. W grudniu firma podpisała swój pierwszy kontrakt na Łotwie, gdzie w ramach międzynarodowego konsorcjum zbuduje 230-kilometrowy odcinek linii kolejowej Rail Baltica.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here