LONG BEACH, Kalifornia – Spółka GE Transportation i Port w Los Angeles pracują wspólnie nad udoskonaleniem terminali kontenerowych i prawdziwym wprowadzeniem ich do XXI wieku, każdy kontener miały być w pełni inteligetny, a dane z niego spływały by w czasie rzeczywistym, co jak twierdzą umożliwi lepsze rozłożenie prac.

Port i dział giganta General Electric współpracują z operatorami terminali, liniami żeglugowymi, interesami ładunków, przewoźnikami i kolejami w pilocie, aby zebrać jak najwięcej informacji o przesyłkach i przekazywać te dane przez pojedyncze, dopracowane moduły. Dane o pochodzeniu, przeznaczeniu, terminalach obsługujących kontener, to wszystko sprawiło by że terminale stały by się prawdziwie inteligetne.

Czy to początek w pełni zautomatyzowanego rozładunku terminali?

FOT. GE TRANSPORT

Porty w Ameryce Północnej szykują się do ujednolicenia łańcuchów dostaw, bardzo ważny test ich starań nastąpi 1 kwietnia. To dzień, w którym główne linie żeglugowe zaczną działać po restrukturyzacji i wprowadzeniu zmian związanych z przystosowaniem do inteligetnych kontenerów.

Jennifer Schopfer, dyrektor wykonawczy ds. Analizy wydajności klienta w GE Transportation, porównała wysiłki zmierzające do digitalizacji środowiska terminali morskich z zadaniem, które generał Electric sprostał, gdy podjęto decyzję kilka lat temu, aby zrestrukturyzować swój łańcuch dostaw o wartości 40 miliardów dolarów, który obejmował 400 fabryk i więcej niż 200 systemów informacyjnych. Ten udany zabieg to oszczędności szacowane na 40 milionów dolarów co rok.

Schopfer powiedziała, że największe korzyści z udostępnienia wszystkich takich danych wszystkim członkom łańcucha dostaw na tydzień lub dwa przed przybyciem statku, który jest celem projektu pilotażowego w Port of Los Angeles, będzie zdolność do przewidywania, tego jakiego wyposażenia będą potrzebować i jakiego nakłądu pracy. Wszystko będzie spersonalizowane.

Głównym celem GE Transportaion jest zbudowanie jednej platformy, która umożliwi wykorzystanie predykcyjnej analityki do optymalizacji zasobów i zmniejszenia kosztów łańcucha dostaw.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here