Poczta Polska zawarła umowę z China Post Group (Pocztą Chińską) na usługę transportu i redystrybucji przesyłek.
Ma to zapewnić rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie dostarczać do innych krajów europejskich. Celem współpracy jest podniesienie efektywności usług świadczonych przez polskiego operatora i szybsze dostarczenie przesyłek do klientów. Poczta liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących wolumenów przesyłek chińskich oraz wzrost udziału w krajowym i międzynarodowym rynku w sektorze kurierskim. Umowa z China Post Group to kolejny krok w kierunku realizacji nowej strategii Poczty Polskiej na lata 2021-2023, w której jednym z głównych filarów jest intensywny rozwój i umocnienie pozycji na rynku KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).
– Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Dzięki umowie, strony planują dalszy rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów, które Poczta Polska będzie redystrybuować do innych krajów europejskich. Rozwój współpracy operatorów pocztowych zapewni klientom zamawiającym towary na azjatyckich platformach efektywny transport i większą sprawność ich dostaw. Spółka liczy na dodatkowe przychody z obsługi rosnących wolumenów przesyłek docierających z Chin oraz przesyłek realizowanych przez operatora chińskiego. Chiny są aktualnie największym partnerem handlowym Unii Europejskiej, w związku z czym wolumeny te stanowią przeważającą część wszystkich przesyłek przyjeżdżających do Polski oraz przez Polskę spoza Unii Europejskiej.
– Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Warto podkreślić, że Spółka przygotowuje się do wdrożenia tzw. „pakietu VAT dla e-commerce”, który wejdzie w życie już 1 lipca 2021 r. Poczta Polska przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, stając się w ten sposób „bramą podatkową” między UE, a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.