MediaMarkt, jedna z największych sieci specjalistycznych marketów, powierzyła ID Logistics, międzynarodowemu liderowi logistyki kontraktowej, zarządzanie obsługą logistyczną wszystkich zamówień internetowych, składanych przez klientów w Hiszpanii
Operator uruchamia dla MediaMarkt scentralizowaną platformę w Madrycie o powierzchni 30 tys. m² dedykowaną obsłudze e-commerce
Obsługa ponad 30 tys. SKU z roczną prognozą wzrostu powyżej 20 proc.

Operacje logistyczne będą prowadzone z Pinto koło Madrytu, gdzie firma ID Logistics uruchomiła właśnie nowy magazyn dla MediaMarkt. Jego powierzchnia wynosi 30 tys. m². Dodatkowo znajduje się tu dział techniczny, odpowiadający za kastomizację produktów (dopasowanie do specyficznych potrzeb klientów), konfigurację oraz przygotowanie do użycia telefonów i sprzętu komputerowego. W magazynie obsługiwanych będzie ponad 2 mln artykułów rocznie i ponad 30 tys. SKU (jednostek asortymentowych).

Media Markt

 

FOT. Media Markt

Ten projekt jest częścią wielokanałowej strategii MediaMarkt, ukierunkowanej na dalsze wzmocnienie obsługi klientów z wykorzystaniem wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji. Aby osiągnąć założone cele, w Hiszpanii Grupa zainwestowała 47 mln EUR w program transformacji cyfrowej, pozwalający na uruchomienie sklepów internetowych i magazynów dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów. Kolejnym przykładem realizacji wielokanałowej strategii MediaMarkt jest wdrażanie nowych usług w centrach logistycznych, np. realizacja zamówień składanych online w ciągu dwóch godzin, zbiór zamówień w trybie “drive-in” (w oparciu o systemy regałów wjezdnych) oraz dostosowanie dystrybucji do potrzeb klientów biznesowych.

José Manuel Sala, szef sieci Supply Chain MediaMarkt w Hiszpanii, powiedział: „Naszym celem jest stanie się drugim co do wielkości rynkiem w Europie, tuż za rynkiem niemieckim. Chcemy również być największym sprzedawcą wielokanałowym w Hiszpanii. Nie osiągniemy naszych celów bez zaangażowania czołowego partnera logistycznego, który pomoże nam zapewnić doskonałą obsługę i będzie wspierał realizację naszej strategii. Rozwiązanie logistyczne zaproponowane przez ID Logistics jest doskonale dopasowane do naszego modelu biznesowego i pomoże nam dostosować się do najnowszych wzorców obsługi, wzbogacając jednocześnie zakupowe doświadczenia klientów”.

Javier Echenique, dyrektor generalny ID Logistics Iberia, dodał: „Jesteśmy dumni z tego, że MediaMarkt, kluczowy gracz w branży elektroniki użytkowej, zaufał ID Logistics. Handel elektroniczny ma strategiczne znaczenie dla ID Logistics, a nasza wieloletnia obecność w tym sektorze na rynkach międzynarodowych, już przyniosła doskonałe efekty. Zdobyte doświadczenie pozwala nam na zarządzanie całym łańcuchem dostaw oraz przygotowywanie odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, którzy wymagają elastyczności i szybkości. Dzięki współpracy z MediaMarkt umocniliśmy naszą pozycję w obsłudze branży e-commerce w Hiszpanii i staliśmy się czołowym operatorem logistycznym na tym rynku”.

„Uruchomienie w Hiszpanii magazynu e-commerce dla MediaMarkt to dla nas bardzo dobra wiadomość. Znacząco wzmacnia naszą pozycję jako operatora obsługującego ten sektor. W Polsce, zgodnie ze strategią na lata 2017-19, będziemy chcieli rozszerzyć ofertę o usługi dla branży e-commerce.
Przygotowując propozycje dla naszych klientów, z pewnością skorzystamy z bogatego doświadczenia i know-how ekspertów ID Logistics Iberia” podsumowała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here