Co gdy w naszym magazynie zaczyna brakować miejsca?

0
2383

Jeśli w naszym magazynie zaczyna brakować miejsca i zastanawiamy się nad zwiększeniem jego kubatury bez konieczności wynajmu dodatkowej powierzchni czy kosztownej rozbudowy możemy wpaść na pomysł pozyskania dodatkowych miejsc paletowych kosztem zmniejszenia korytarzy roboczych. Jest to dobra myśl a cel ten można osiągnąć na dwa sposoby.

Pierwszym z nich będzie instalacja wózków systemowych wąsko-kanałowych tzw. VNA. Wózki te przystosowane są do pracy w wąskich korytarzach, dzięki czemu możemy osiągnąć większe zagęszczenie regałów do składowania.  Jeśli pracujemy ze standardowymi paletami Euro  to w zależności od wagi ładunku i wysokości podnoszenia a także specyfikacji wózka szerokość korytarzy koniecznych do pracy wynosi około 1800 mm.

FOT. LOGI-MAX

Bardzo ważnym jest, aby przy zakupie wózków VNA zainwestować w renowację posadzki, która musi być równa i dostosowana do parametrów wózka, w przeciwnym razie narażamy się na ryzyko uszkodzenia regałów, wózka lub przewożonego towaru. Wózki VNA poruszają się w pętli indukcyjnej, dlatego przed ich zakupem konieczne jest również zamontowanie pętli.
Podczas pracy wózka należy pamiętać o przepisach bezpieczeństwa. Pomimo iż wózek pracuje w pętli indukcyjnej, operator musi obserwować korytarz roboczy, w którym nie może się znaleźć inna osoba. Zaleca się montaż na wózku głowic monitorujących, które zatrzymują wózek jeśli wykryją jakaś przeszkodę na drodze.
Niewątpliwym atutem wózków VNA jest wysokość podnoszenia – sięga ona nawet 17 metrów. Jeśli więc mamy magazyn, w którym składuje się na takiej wysokości, zakup tego typu wózka będzie dla nas opłacalny. Jednak jeśli nasz magazyn ma wysokość składowania do 10m, tak jak większość magazynów w Polsce to być może bardziej optymalne będzie dla nas drugie z proponowanych rozwiązań czyli zakup wózków wysokiego składowania systemowych Bendi.
Wózki Bendi wyposażone są w maszt skręcany w zakresie 220⁰ dzięki czemu przy jego użyciu możemy pracować wydajnie w minimalnej szerokości korytarza już od 1,8 metra.
Wózki Bendi mogą pracować w tak wąskich przestrzeniach, ponieważ ich rama się nie obraca, pozostaje w pozycji zbliżonej do równoległej względem osi korytarza roboczego. Skręca się natomiast sam maszt, który operuje paletami. Dzięki temu wózki Bendi bez problemu poruszają się po całym magazynie i wykonują w nim różne czynności, w przeciwieństwie do wózków VNA, które mogą pracować tylko w korytarzu roboczym.

Bendi B315

FOT. LOGI-MAX

Wózki Bendi nie wymagają również idealnie równej posadzki, gdyż dzięki odwrotnemu układowi trójkąta stabilności, układowi sterowania przednimi kołami i odpowiedniemu dociążeniu wózka są one bardzo stabilne, nawet na nierównym podłożu. Mogą również wyjeżdżać na zewnątrz, więc nie potrzebujemy specjalnego satelitarnego wózka do rozładowywania ciężarówek.
Dodatkowym atutem wózków Bendi jest fakt, że nie potrzebują one specjalistycznych rozwiązań, nie trzeba montować żadnych szyn czy remontować posadzki. Bendi pracują w standardowych regałach rzędowych i na nierównej posadzce. Każde dodatkowe miejsce paletowe, które uda nam się uzyskać dzięki zawężeniu korytarzy przekłada się na zysk, możemy więc być pewni, że inwestycja w Wózki Bendi szybko się zwróci.
Wózki Bendi pracują tak samo wydajnie jak wózki Reach Truck. Aby osiągnąć taką wydajność potrzebne jest tylko odpowiednie przeszkolenie operatora. Samo szkolenie trwa kilka dni a szlifowanie umiejętności około 2 tygodni. Po tym czasie operator uzyskuje pełną wydajność jazdy.

Wózek systemowy

FOT. OTHER

Również korytarz transferowy dla wózków Bendi jest stosunkowo wąski, powinien wynosić około 2,7 metra. Taka przestrzeń wystarczy nie tylko na zmianę korytarza pracy ale nawet na obrócenie się wózka z towarem wokół własnej osi.
Producentem wózków Bendi jest Brytyjska firma Translift Bendi, należąca obecnie do Landoll Corporation. Firma Bendi zajmuje się produkcją wózków od 1964 roku i wówczas była pionierem i liderem w produkcji wózków VNA z kabiną operatora unoszoną do góry. Następnie stworzyła nową, bardziej uniwersalną i efektywną technologię wózków z przegubowym masztem.
Zatem jeśli chcemy zwiększyć pojemność swojego magazynu niewielkim kosztem a składowanie odbywa się w nim do 10 metrów to wózki Bendi mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here