Brakuje Ci miejsca w magazynie? Wózki Bendi mogą być rozwiązaniem

0
4949

Jeśli jesteś przedsiębiorcą a w Twoim magazynie zaczyna brakować miejsc paletowych możesz zacząć się zastanawiać co zrobić aby zwiększyć magazyn bez dużych nakładów finansowych.

Rozbudowa budynku jest bardzo kosztowna, podobnie jak wynajęcie dodatkowej powierzchni. Zadasz sobie wówczas pytanie, czy istnieje jakiś sposób na zwiększenie wydajności i efektywności magazynu bez zwiększenia powierzchni i kubatury?
Na szczęście odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: owszem, istnieje taki sposób. Sposobem tym są wózki widłowe ze skrętnym masztem firmy Bendi.

Wywodząca się z Wielkiej Brytanii marka Bendi w latach sześćdziesiątych XX wieku była liderem w produkcji wózków VNA z kabiną operatora unoszoną do góry. Firma ta jest również pionierem, który wprowadził na rynek bardziej efektywną i uniwersalną technologię wózków z przegubowym masztem. Obecnie firma Bendi specjalizuje się w produkcji wózków widłowych do obsługi systemów gęstego składowania. Wózki widłowe Bendi to urządzenia trwałe i niezawodne ponieważ produkowane są z komponentów najwyższej jakości w USA i Wielkiej Brytanii. Produkty firmy Bendi od dawna cieszą się zasłużoną renomą w Wielkiej Brytanii i na świecie a od jakiegoś czasu również w Polsce.

Na czym jednak polega innowacyjność wózków Bendi i dlaczego to właśnie ten typ wózka pozwoli nam na zwiększenie pojemności naszego magazynu bez zwiększania jego kubatury? Sekret tkwi w szerokości korytarza roboczego. Wózki widłowe ze skrętnym masztem firmy Bendi są zaprojektowane specjalnie do pracy w wąskich korytarzach. Zalecana szerokość korytarza dla wózków Bendi to 1,9m ale gdy operujemy paletami euro wystarczy nawet korytarz o szerokości 1,8m. Różnica w wymagalnej szerokości korytarza w stosunku do tradycyjnie używanych wózków typu reach truck jest spora, wózki rech truck potrzebują bowiem korytarza o szerokości 2,7 do 3,2 metra.
Kiedy zatem zwęzimy korytarz roboczy, odzyskane w ten sposób miejsce możemy zapełnić dodatkowymi regałami, na których będziemy składować nasz towar.

Rozwiązaniem, które pozwala wózkom Bendi na pracę w tak wąskiej przestrzeni jest technologia masztu skręcanego w zakresie 220 stopni. Wózek widłowy nie musi zmieniać swojej pozycji w korytarzu, rama wózka pozostaje niemal równoległa względem osi korytarza roboczego podczas gdy maszt obraca się operując paletami.

Wózki Bendi

FOT. BENDI

Wózki Bendi nie tracą stabilności nawet podczas ostrych skrętów dzięki technologii odwróconego trójkąta stabilności, odpowiednio dobranej przeciwwadze oraz sterowaniu przednimi kołami. Ponadto wózki Bendi nie wymagają żadnych dodatkowych instalacji takich jak szyny czy ścieżka indukcyjna oraz są odporne na nierówności posadzki, dzięki czemu można nimi wyjeżdżać poza obręb budynku lub instalować w magazynach starego typu z nierówną posadzką.

Jednocześnie zastosowane rozwiązania nie zmniejszają wcale wydajności pracy. Na ten element duży wpływ mają umiejętności operatora, który najpierw musi przejść profesjonalne kilkugodzinne szkolenie a następnie przez około 2 tygodnie doskonali swoją technikę jazdy i nabiera wprawy. Po tym czasie operator uzyskuje pełną wydajność pracy.

Zakup wózków Bendi oraz związana z tym reorganizacja magazynu może zwiększyć jego pojemność nawet o 30%. Każde dodatkowe miejsce paletowe przekłada się na zysk i obniżenie kosztów składowania. Jednak nie tylko dodatkowa powierzchnia składowa pomoże nam zaoszczędzić, wózki Bendi mają bowiem sporo innych atutów. Nie generują one dodatkowych kosztów użytkowania: nie potrzebujemy już specjalnego wózka wyjeżdżającego na zewnątrz ponieważ wózki Bendi bezproblemowo pracują wewnątrz i na zewnątrz na nierównym podłożu, nie musimy remontować posadzki czy montować szyn. Dlatego jeśli szukamy sposobu na uniknięcie kosztownej rozbudowy magazynu lub jego modernizacji a jednocześnie potrzebujemy zwiększyć jego pojemność to warto przyjrzeć się bliżej wózkom do wąskich korytarzy marki Bendi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here