Dobiega końca I runda programu „GammaRebels powered by Poczta Polska”, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym kreatywnym przedsiębiorcom. Jakie są efekty tej synergii, mozna było się przekonać podczas DEMO DAY, spotkania podsumowującego rezultaty dotychczasowej współpracy.

Swoje projekty zaprezentowało 9 start-upów, które zostały wybrane spośród 80 zgłoszeń. Przygotowane przez nich rozwiązania najlepiej wpisywały się w strategię Pocztę Polskiej i poszczególne etapy łańcucha e-commerce. Na spotkaniu goście mogli przekonać się, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.

– Poczta chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie GammaRebels, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop – mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP! realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali.

– Cieszymy się, że miesiące wspólnej pracy pozwoliły na przygotowanie ciekawych propozycji biznesowych naszych startupów. Co ważne, skupiliśmy się przede wszystkim na tworzeniu modeli, w których start-upy i Poczta Polska mogą działać partnersko. Takie podejście może zaowocować doświadczeniem niezbędnym w procesie skalowania, np. na rynki zachodnie, gdzie partnerzy są bardzo wymagający. Następnym krokiem w procesie wsparcia rozwoju uczestników będzie budowa ich rozpoznawalności na rynkach europejskich, także przez sieć biznesową EIT Digital, której HardGamma jest partnerem w Polsce – mówi Tomasz Kowalczyk, Partner Zarządzający w HardGamma Ventures.

Poczta Polska stawia na innowacje

 

FOT. POCZTA POLSKA

Poniżej przedstawiamy projekty 9 start-upów:

Zapakuj.to – internetowy kreator opakowań, dzięki któremu każdy za pośrednictwem eSklepu Poczty Polskiej może zaprojektować własny wzór pudełek.

Pakomatic – samoobsługowe urządzenie, montowane w domach wielorodzinnych, dzięki któremu możemy odbierać i nadawać paczki, tak jak dziś odbieramy nasze listy.

IOTA – inteligentne nadawcze skrzynki pocztowe rejestrujące za pomocą sensorów i modułu radiowego wrzucanie przesyłek do skrzynki bądź jej opróżnianie.

Hyper Poland – projekt pojazdu typu Hyperloop przeznaczonego do automatycznego załadunku i przewozu przesyłek pocztowych.

Smarter Location – badanie potencjału rynkowego placówek poprzez analizę danych pozyskanych od operatora telekomunikacyjnego.

Helpful Company – stworzenie chatbota do komunikacji z użytkownikami na Facebooku i Messengerze.

Telemedicin – w wybranych placówkach pocztowych ustawiono eGabinety, czyli budki umożliwiające zdalne konsultacje z lekarzem. Podczas eWizyty można wykonać nawet podstawowe badania, jak EKG czy pomiar ciśnienia.

Mobile Institute – internetowy system zbierania opinii oraz platforma kontaktu z klientami.

ProxiGroup – platforma ProxiTrack umożliwia optymalizację procesów logistycznych dzięki wykorzystaniu technologii RFID, która zbiera informacje m.in. o ruchu i drodze, jaką przechodzi każda przesyłka w rozdzielni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here